Ofte stillede spørgsmål

Madvarerne
Hvordan får jeg opskrifterne?

Der vil altid ligge fysiske opskrifter i måltidskassen. Derudover bliver menuen lagt op på vores hjemmeside. Du vil få besked pr. mail, når du kan tilgå opskrifterne. Det kan du kun gøre, hvis du er abonnent via din konto.

Er varerne økologiske?

Vi bruger økologiske råvarer, hvor det giver mening. Dette betyder, at vores måltidskasser indeholder en blanding af økologiske og konventionelle råvarer, hvor vi prioriterer økologi, når det er muligt.

Er der frostvarer med?

Ja, som udgangspunkt er kød og fisk frostvarer.

Hvor kan jeg se, hvad jeg selv skal købe ind til ugens menu (egenindkøb)?

Der er nogle basisvarer, som du selv skal sørge for at have. Du kan se hvilke under vores menuer her.

Er der fisk med i jeres måltidskasser?

Når du bestiller din måltidskasse, skal du vælge, om du vil have en fiskeret med hver uge, hver anden uge (lige uger) eller slet ikke have fisk. Man kan kun vælge fisk hver anden uge, hvis man får vores måltidskasse hver uge.

Abonnementsordning
Hvor lang tid binder jeg mig for i abonnementsordningen?

Du binder dig ikke for en bestemt periode. Såfremt du ønsker at afbestille en måltidskasse eller helt ophøre med abonnementsordningen, skal dette ske senest tirsdag en uge i forvejen.

Det vil sige, at hvis du ikke skal have leveret i uge 5, så skal du fravælge senest om tirsdagen i uge 4.

Hvordan melder jeg mig ud af abonnementsordningen?

Du logger bare ind på din egen side - her kan du melde dig ud. Tryk på 'Se og rediger abonnement', vælg 'Se detaljer' og scroll til bunden af siden. Her kan du sætte dit abonnement på pause eller opsige det helt. Husk at dette skal gøres senest om tirsdagen kl. 22 i ugen før den uge, du vil melde dig ud. 

Hvordan retter jeg mine oplysninger?

Dette gør du ved at logge ind på din egen side. Her kan du blandt andet rette i dine kontaktoplysninger eller springe en uge over, hvis du eksempelvis skal på ferie.

Kan jeg springe en uge over på mit abonnement? 

Ja, du kan sagtens springe en uge eller flere over, hvis du eksempelvis skal på ferie. Dette gør du ved at logge ind på din egen side. Husk at dette skal gøres senest om tirsdagen kl. 22 i ugen før den uge, du vil springe over. 

Kan jeg prøve kassen, inden jeg melder mig på et abonnement?

Ja, du kan bestille en prøvekasse uden nogen binding, for at se om Mad til Dørens måltidskasser er noget for dig. Dette kan du gøre én gang. Du finder prøvekasserne her.

Levering
På hvilken tid af dagen bliver varerne leveret?

Varerne bliver leveret søndag nat mellem kl. 21.00 og 08.00.

Hvor leverer i til?

Vi leverer i øjeblikket til hele Jylland og Fyn, dog ikke til øer uden broforbindelse. På denne side kan du læse mere om vores levering og tjekke, om vi leverer til dit postnummer.

Kan jeg få leveret varerne på min arbejdsplads?

Ja, du skal blot angive et leveringssted på din arbejdsplads, f.eks. “receptionen”.

Hvilke dage leverer I måltidskasser?

Vi leverer din måltidskasse søndag nat. Så du kan komme godt fra start og nyde nemme og lækre måltider hele ugen.

Leverer I måltidskasser i ferier?

I følgende uger holder vi lukket i 2025 og her vil du ikke modtage en måltidskasse:

  • Uge 17
  • Uge 24
  • Uge 29 - 30 - 31
  • Uge 52 - 1 - 2
Hvornår kan jeg modtage min første måltidskasse?

Når du bestiller en måltidskasse - hvad end det er en prøvekasse eller et abonnement - får du din første kasse en uge fra om tirsdagen. Dvs. bestiller du din kasse inden tirsdag i uge 3, vil du modtage kassen mandag i uge 4. 

Kan jeg afhente min måltidskasse?

Ja, det er muligt at afhente din måltidskasse hos alle MIBbagerier i Aarhus. Læs mere på denne side.